mandag 2. januar 2012

and a happy new year

Hei. Denne helga har vært superduperfin. Den startet klokka fem på halv åtte på fredag, da jeg ble kjørt til hurtigbåten av pappa. Deretter tok jeg hurtigbåten etterfulgt av buss til sentralstasjonen, hvor jeg ventet på 0945-bussen til Ålesund. Etter godt og vel syv timer på Mørelinjen var jeg endelig fremme på Moa, og der møtte jeg min kjære bestevenninne, Lina, igjen. Hadde ikke sett henne på to måneder, og kjenner det er altfor lenge! Første gang jeg var på Sunnmøre også, forresten. Så kjøpte vi oss burger på vei til Haddal, og da vi kom frem var jeg og Lina en snartur ute til hestene før resten av kvelden ble tilbrunget i senga med hver vår datamaskin. Eneste vi faktisk gjorde var å lage oss taco klokka halv tre på natta. Nattmat smaker alltid best.

På lørdag var det jo nyttårsaften, og vi tilbragte dagen i Ørsta, hos Linas besteforeldre. Vi spiste grøt til lunsj og kalkun til middag, og mange fra Linas mor sin side av slekta var der. Kjempekoslig! Vi fant også noen superkule platåsko i kjelleren som vi vaset rundt i i noen timer. Overraskende behagelige å gå i! Vi var også ute en tur i titiden, kun for å få litt luft. Og da bestemte Lina seg for å dra Dagni (lillesøstra) nedover alle bakkene fra huset. Haha, ler bare jeg tenker på synet. Så, klokka tolv var vi jo selvfølgelig ute igjen, denne gangen for å feire det nye året og for å se på alle de fine fyrverkeriene rundt omkring i byen. Vi dro ikke hjem til Haddal før klokka var godt over to, og da vi kom hjem ble jeg og Lina i et ekstremt køddehumør. Så vi dro frem mange av deres kule utkledningskostymer og kledde oss ut så stygge som mulig. Lo så hardt at vi fikk vondt i magen og sovnet ikke før i sekstiden på morgenen.

På søndag ble vi vekt klokka tolv, ettersom jeg skulle dra hjem til Trøndelag igjen. Så vi spiste hver vår skive til frokost før Lina og mora kjørte meg til Moa. Vi spiste svele på ferga mellom Hareid og Sulesund også, hihi. Så tok jeg altså bussen i syv timer igjen, før jeg endelig var fremme på Trondheim Sentralstasjon. Heldigvis var han som satt på setet foran meg ulovlig kjekk, så led ingen nød sånn egentlig. Så dro jeg til Piren og tok hurtigbåten over til Fosen igjen, hvor pappa hentet meg. Var hjemme rundt halv tolv, noe som vil si at reisen tok elleve timer (!!!) til sammen! Ikke rart jeg er utslitt. Men nå skal jeg sove, så vi blogges. Pusspuss. (Follow my blog with Bloglovin)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar